Nieuws

nov
20

Nieuwe Creative Europe-call: ontwikkeling van individuele audiovisuele projecten

De Europese Commissie heeft een nieuwe call binnen het subprogramma MEDIA van het Creative Europe-Programma (2014-2020) gepubliceerd. De oproep 'Steun voor markttoegang' (EACEA/17/2014) heeft een budget van 5,5 miljoen. De oproep heeft twee deadlines: 15 januari en 16 april 2015.

De oproep is bedoeld voor ondersteuning van acties en activiteiten, zowel binnen als buiten de landen, die aan het subprogramma MEDIA deelnemen. Er kan subsidie worden aangevraagd voor ontwikkelingsactiviteiten van: 

speelfilms, animaties en creatieve documentaires met een minimumlengte van 60 minuten die hoofdzakelijk voor vertoning in de bioscoop zijn bestemd;

dramafilms, animaties of creatieve documentaires (al dan niet in de vorm van een serie) die hoofdzakelijk zijn bestemd voor exploitatie via televisie;

fictieprojecten, animaties of creatieve documentaires, die in de eerste plaats bestemd zijn voor de benutting van het digitale platform.


De oproep tot het indienen van voorstellen kent twee termijnen. Om in de eerste termijn te worden opgenomen, moet de steunaanvraag worden ingediend vóór 15 januari 2015. Om in de tweede termijn te worden opgenomen, moet de steunaanvraag worden ingediend tussen 1 februari 2015 en 16 april 2015.

Creative Europe richt zich op organisaties in de culturele en creatieve sector. Daarnaast kunnen ook overheden, universiteiten en commerciële organisaties met als hoofdtaak het organiseren van culturele activiteiten aanvragen. Voorwaarde is wel dat het project publieksactiviteiten bevat en geen winstoogmerk heeft.

Terug naar overzicht