Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Nieuws

jan
19

RAAK-publiek: achttien nieuwe projecten gehonoreerd

De gehonoreerde projecten zijn:

  • Thuismeten met AI & de kinderfysiotherapiepraktijk;
  • Verbroken Verbinding;
  • BikeSafeAI: AI-gedreven analyse van fietsgedrag en verkeerssituaties voor een veiliger Nederland;
  • Bewegen met Technologie: van weten naar doen;
  • Eenzaamheid onder kwetsbare jongeren: van herkennen naar handelen;
  • Methodieken voor de Buurtgerichte Bibliotheek;
  • Duurzame Burgerberaden: Ontwerpprincipes voor participatieprofessionals;
  • Sportmonitor op Maat;
  • Structurele implementatie van 3D-print-technologie voor en door revalidatieprofessionals;
  • Dieren in de Dijk;
  • Goed slapen, beter revalideren;
  • De Klimaat-Adaptatie-Monitor: Kennisontwikkeling, -verspreiding en klimaatactie!;
  • Sentinel voor bodemkoolstofkaart;
  • BEheer Van kritiEke infrastructuren door opsporing van bevers met onbemande Robotische Systemen (BEVERS);
  • Synergie – Samen systeemdenken met kwalitatieve representaties;
  • Train de change agent: S(t)imulatie van implementatie van digitale technologie in de ouderenzorg;
  • Laadstrategieën voor de inpassing van elektrisch vervoer (LIEV);
  • Duurzame diensthond.

Kijk voor meer informatie over deze projecten op: https://regieorgaan-sia.nl/nieuwsoverzicht/raak-publiek-18-projecten-gehonoreerd/

Over RAAK
Het doel van de Regionale actie en aandacht voor kenniscirculatie (RAAK) is de kennisuitwisseling tussen hogescholen, het mkb, publieke instellingen, kennisinstellingen en buitenlandse partners te verbeteren en het innovatief vermogen van mkb-ondernemingen te bevorderen.

In een RAAK-publiek-onderzoek staat een vraag uit de praktijk van de publieke sector centraal. Hogescholen en minimaal twee publieke partijen doen in een consortium onderzoek naar praktisch toepasbare oplossingen voor de vraag. Oplossingen kunnen de vorm hebben van een prototype, een nieuwe werkwijze of een ander toepasbaar resultaat. Het onderzoek levert daarnaast een aantoonbare bijdrage aan de vernieuwing van het hoger beroepsonderwijs.

Terug naar overzicht